У суботу, 16 березня 2019 року, у ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» відбулися заключні тренінги та семінари в рамках Міжнародного проекту програми ЄС Erasmus+ KA2 №586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP «Модернізація педагогічної вищої освіти з використанням інноваційних інструментів викладання – MoPED». Про що розмовляли та чому навчились учасники читайте в нашому постійному огляді.
У цей день, у конференц-залі імені Василя Сухомлинського, під керівництвом Ольги Дзябенко (Університет Деусто, Іспанія) відбувся тренінг під назвою «GO-LAB: Робота у власному ILS (Незалежне дослідницьке середовище)», під час якого учасники мали нагоду вкотре попрацювати в середовищі GO-LAB. Відмітимо, що ILS охоплює увесь дослідницький цикл та зорієнтований на певні його елементи, етапи чи фази, адже увага учнів є важливою і самомотиваційною. Коли учні зацікавлені темою, вони готові витрачати свій час задля того, аби дізнатися більше. Відтак, під час роботи в ILS, викладачам потрібно стимулювати зацікавленість, вирішуючи з учнями складні питання чи проблеми; використовувати мультимедіа (відео, візуальні ефекти) задля представлення нової теми, акцентуючи увагу на її зв’язку з попереднім навчальним досвідом.
Упродовж усього ILS необхідно сконцентровувати увагу учнів: систематично ставити їм запитання чи створювати проблемні ситуації, що потребують вирішення; виносити на розгляд нові ідеї або думки для роздумів; актуалізувати попередні знання; демонструвати шляхи застосування нових знань і навиків; пов’язувати зміст ILS із контекстом, вже добре відомим учням; використовувати розмовний стиль та віртуального конструктора; переконатися, що всі учні знають назви та характеристики ключових понять. Важливо допомагати вихованцям налаштуватися на позитивні очікування та успіх, даючи поради, що робити, або наводити приклади, як це можна зробити, формулюючи чіткі інструкції і надаючи підтримку, ураховуючи вік та рівень знань учнів, передбачаючи їхні ймовірні помилки.
Зазначимо, що активне здійснення обробки інформації та обмірковування є важливою складовою навчального процесу, адже, як казав освітній реформатор Джон Дівей «Ми не навчаємось на досвіді… ми навчаємось, осмислюючи досвід».
Після перерви на каву учасники долучилися до захоплюючих майстер-класів із серветкової пластики і традиційного писанкарства, а під час обідньої перерви учасниці вокальної студії університету «Sing Well» подарували присутнім концертну програму, що складалась із кращих українських пісень. По обіді продовжилися тренінг та майстер-класи.
Наприкінці дня, на учасників чекала цікава та змістовна презентація GO-LAB, після чого, у гарному настрої та сповнені найякісніших та найсучасніших фахових знань і вмінь вони почали збиратися додому. Наостанок, гості встигли відвідати нові аудиторії педагогічного факультету нашого університету: ICR-кімнату та аудиторію Нової української школи, що вразили присутніх своїм інноваційним, сучасним рівнем облаштування. Аудиторії було модернізовано за сприяння ректора університету, академіка Віктора Коцура.
Ми щиро вдячні всім колегам та партнерам, які цікаво та продуктивно провели цей тиждень у сковородинівській альма-матер; дякуємо чудовим тренерам партнерського університету Деусто (Іспанія) та всім причетним до організації, зокрема, педагогічному факультету нашого університету та його декану, кандидату педагогічних наук, професору Наталії Ігнатенко. Висловлюємо сподівання на подальшу взаємну співпрацю не лише в рамках Міжнародного проекту програми ЄС Erasmus+ «Модернізація педагогічної вищої освіти з використанням інноваційних інструментів викладання – MoPED», а й в інших перспективних та цікавих напрямках.
Прес-служба університету